Badania marketingowe metodą CATI – gdy liczy się szybkość

Wśród popularnych metod pozyskiwania danych w badaniach marki coraz większym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców cieszy się metoda wspieranego komputerowo wywiadu telefonicznego. Badania Computer Assisted Telephone Interview cechuje duża szybkość i łatwość zarówno w projektowaniu jak i prowadzeniu działań badawczych. Telefoniczna rozmowa z respondentem prowadzona jest przez doświadczonego ankietera za pośrednictwem specjalistycznego oprogramowania komputerowego. W ten sposób można w krótkim czasie pozyskać dane dotyczące wielu kluczowych dla przedsiębiorstwa aspektów nawet z dużego obszaru.

Najważniejsze jest dobre oprogramowanie do CATI

Zastanawiając się nad badaniem skuteczności kampanii reklamowej, przywiązania do marki czy sprawdzeniem opinii na temat produktu z pewnością warto rozważyć zastosowanie metody wywiadu telefonicznego. Jej stosunkowo niewielkie koszty i szerokie możliwości zastosowania prawdopodobnie okażą się dobrą propozycją. Następnym krokiem po wybraniu tej metody jest wybór odpowiedniego narzędzia umożliwiającego realizację badania telefonicznego.

Dostępne na rynku oprogramowanie dla CATI standardowo pozwala tworzyć formularze ankiety o różnym stopniu skomplikowania, daje wgląd w statystyki badania oraz możliwość eksportowania danych w różnych formatach. Ważne jest, by wybrane oprogramowanie do badań telefonicznych było kompatybilne z przeglądarką, miało przyjazny użytkownikowi interfejs i obsługiwało popularnie stosowane formaty danych. Dodatkowo warto sprawdzić, czy licencjodawca zapewnia właściwe wsparcie techniczne i merytoryczne.

Nasz faworyt: CATI-System

Stworzone przez firmę badawczą z wieloletnim doświadczeniem autorskie oprogramowanie CATI-System to doskonała propozycja w tej branży. Twórcy, oprócz interaktywnych narzędzi pomocowych, zapewniają odpowiednie wsparcie techniczne oraz merytoryczne, automatycznie tworzone są także kopie zapasowe formularzy i baz danych poszczególnych badań. Oprogramowanie CATI-System umożliwia tworzenie formularzy ankietowych o różnym stopninu skomplikowania – od najprostszych po złożone, wieloelementowe i wielostopniowe, zawierające treści multimedialne czy graficzne. System jest wyposażony w moduły analizy próby (automatyczne zatrzymanie badania w przypadku osiągnięcia próby o zadanych parametrach), śledzenia historii zmian w formularzu (pozwalający śledzić postępy badania) i moduł testowania logiki ankiety (pozwalający prześledzić przejścia między pytaniami). Wiele zalet ma także intuicyjny, dopracowany interfejs, pełna zgodność z popularnymi wyszukiwarkami i możliwość eksportowania danych w często używanych formatach.

Nieskomplikowana obsługa panelu administratora sprawia, że generowanie kont ankieterskich, tworzenie ankiet i projektowanie badania, a także jego nadzorowanie są w zasięgu ręki. CATI-System to ważny wkład w nowoczesne badania metodą wywiadu telefonicznego.