Jak przeprowadzić badanie satysfakcji klienta za pomocą ankiet online?

Jak przeprowadzić badanie satysfakcji klienta za pomocą ankiet online?

Istnieje wiele sposobów, aby zbadać satysfakcję klientów. Niewątpliwie jednym z najłatwiejszych sposobów badania zadowolenia konsumentów są ankiety online. Dlaczego? Warto się przekonać.

Różne możliwości wysyłania ankiet online

Badanie satysfakcji klienta może być udostępniane na wiele sposobów. Z pewnością jedną z najprostszych metod jest udostępnienie go poprzez email. Aby wysłać takie badanie do konsumenta drogą mailową najprościej skorzystać jest z ankiet online, gdyż wszystko odbywa się w sieci. Przeprowadzenie badania metodą PAPI, CAPI, czy też CATI nie jest możliwe poprzez udostępnienie drogą mailową. Co więcej, badania satysfakcji klienta są także bardzo często udostępnione w różnych mediach społecznościowych, jak Facebook, Instagram, czy Twitter. Z pewnością ankiety online dają najwięcej możliwości osobom chcącym zbadać satysfakcję klientów. Są zdecydowanie najszybszą metodą badawczą, która umożliwia podejmowanie szybkich i sprawnych decyzji.

Zmień swoje badanie satysfakcji klienta

Jednym z najlepszych sposobów na pozyskanie wysokiej jakości opinii od klientów jest zintegrowanie ankiety bezpośrednio z doświadczeniem klienta. Zamiast rozpraszać uwagę lub stanowić niepotrzebny krok, ankieta staje się kolejnym elementem korzystania z produktu lub usługi. Dobrze przeprowadzone badanie satysfakcji klienta może przyczynić się do uzyskania bardzo wysokiego wskaźnika informacji zwrotnej od użytkowników, co oznacza, że Twoje dane są wysokiej jakości i bardziej użyteczne. W rzeczywistości, targetowanie użytkowników w bardziej specyficznych momentach i zrozumienie ich sposobu myślenia w tych momentach jest podstawą tego, jak nowe pomysły, takie jak mikro momenty, zmieniają sposób, w jaki rozumiemy reklamę online. Poniżej zapoznasz się z pomysłami, jak to zrobić:

  • kody QR – umieszczenie kodu QR wraz z adresem URL na opakowaniu, wizytówce lub innych materiałach to prosty sposób na skierowanie klientów do ankiety opinii klienta. Tak więc, będąc właścicielem firmy, możesz umieścić taki kod na swojej wizytówce, wraz z danymi kontaktowymi, aby zachęcić klientów do zadzwonienia do Ciebie w każdej chwili i poinformowania Cię, jak podobają im się Twoje usługi i produkty.
  • umieść ankietę w swojej natywnej aplikacji – jeśli Twoja firma stworzyła już aplikację dla jednego ze swoich produktów lub usług, zintegrowanie z nią ankiety mogą pozwolić Ci na dotarcie do klientów w odpowiednim momencie. Można to zrobić za pomocą podpowiedzi lub nawet poprzez czat w aplikacji. Badania satysfakcji klienta w aplikacji oferują możliwość dostosowania do potrzeb klienta i dotarcia do niego.

Wykorzystaj ankiety, aby wzmocnić swoją markę

Budowanie marki skoncentrowanej na satysfakcji klienta otwiera drzwi do integracji ankiet z Twoją marką. Dzięki temu możesz połączyć korzyści płynące z ankiet, o których już mówiliśmy, z budowaniem silnej tożsamości marki wokół opinii klientów. W ten sposób za każdym razem, gdy prosisz klienta o wypełnienie ankiety, wzmacniasz również tożsamość marki. Oznacza to również, że integracja ankiety z Twoim produktem lub usługą jest bardziej naturalna.

Badanie satysfakcji klienta można w łatwy sposób przeprowadzić ze względu na istniejące narzędzia oraz różnorodne metody badawcze. Każdy kto chce zmierzyć zadowolenie klientów ma obecnie taką możliwość, bez względu na to jakie doświadczenie posiada w przeprowadzaniu badań.